Πρόγραμμα Συνεδρίου

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 6/11/2020

17.00 – 20.30

17.00 Έναρξη Ψηφιακών Εγγραφών Συνέδρων
Παρακολούθηση Εργασιών Συνεδρίας της 1ης Ημέρας
Ερωτήσεις για τους Ομιλητές Υποβολή Ερωτήσεων για τις Κεντρικές Ομιλίες
Προεδρείο Ιγνάτιος Καράμηνας, Ζωή Κρόκου, Βασιλική Σακκά
17.00-17.15 Έναρξη των Εργασιών του Συνεδρίου από τον Πρόεδρο της Οργανωτικής Επιτροπής
Ιγνάτιο Καράμηνα
17.15-18.00
ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΕΠΙΣΗΜΩΝ ΠΡΟΣΚΕΚΛΗΜΕΝΩΝ
Έχουν προσκληθεί και θα χαιρετίσουν από:
Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων (ΥΠΠΑΙΘ)
Την Πρυτανεία του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ)
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής  (ΙΕΠ)
Την Περιφερειακή Διεύθυνση ΠΕ & ΔΕ Αττικής
Τη Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος (ΔΟΕ)
Την Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ)
Την Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος  (ΟΙΕΛΕ)
18.10-20.30 ΚΕΝΤΡΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ

 

18.10- 18.30

Ευσταθία Παπαγεωργίου

Καθηγήτρια και Αντιπρύτανις Ακαδημαϊκών Υποθέσεων και Φοιτητικής Μέριμνας

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΔΥΤΙΚΗΣ ΑΤΤΙΚΗΣ

ΕΜΕΙΣ που SynergαζόμαστεΈνα δημιουργικό πρόγραμμα εικαστικής συμπερίληψης και σχολικής ένταξης

18.40- 19.00

Παναγιώτης Αγγελίδης

Καθηγητής και Αντιπρύτανης Ακαδημαϊκών Υποθέσεων

ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΛΕΥΚΩΣΙΑΣ

Ο ρόλος της ηγεσίας στην προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης

19.10- 19.30

Αγγελική Γενά

Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ε.Κ.Π.Α

Η Συμπερίληψη νοούμενη ως Κοινωνική Επιλογή υπό το Πρίσμα της Γενικής Θεωρίας Συστημάτων

19.40-20.00

Αλεξάνδρα Ανδρούσου

Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης & Αγωγής στη Προσχολική Ηλικία

Ε.Κ.Π.Α

Συμπερίληψη ή αποκλεισμός: προβληματισμοί, ερωτήματα και προτάσεις για την εκπαίδευση των παιδιών προσφύγων

20.10-20.30

Χρήστος Παρθένης

Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Ε.Κ.Π.Α

Η αναγκαιότητα νέων παιδαγωγικών και θεσμικών προσεγγίσεων στις σύγχρονες πολυπολιτισμικές κοινωνίες

20.30 ΛΗΞΗ ΕΡΓΑΣΙΩΝ ΠΡΩΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΔΡΩΝ

1η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 9.15-11.45

Διάρκεια Συνεδρίασης

9.15 -11.45

ΑΙΘΟΥΣΑ 1

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 2

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 3

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 4

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 5

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 6

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 7

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

Θεματική Ενότητα Παιδαγωγική της Συμπερίληψης – Θεωρητικές  και Ερευνητικές Προσεγγίσεις Στρατηγικές, Μέθοδοι και Τεχνικές στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης Ευάλωτες  Κοινωνικές Ομάδες  και Παιδαγωγική της Συμπερίληψης Η Συμβολή των ΤΠΕ στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης

Επαγγελματική Εκπαίδευση και Παιδαγωγική της Συμπερίληψης

& Προγράμματα Σπουδών στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης

Πρακτικές Συμπερίληψης στην Προσχολική Εκπαίδευση Πρακτικές Συμπερίληψης στη Δημοτική Εκπαίδευση
Προεδρείο Φανή Τσιαμπάση & Δήμητρα Μακρή Κατερίνα Καζέλα & Κωνσταντίνος Τάμπαλης Αναστάσιος Ασβεστάς & Νικόλαος Μποζίνης Κώστας Μάλαμας & Μαρία Κελαϊδίτου Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη & Δήμητρα -Ευτέρπη Σωτηροπούλου Παρασκευή Φώτη & Ζωή Κρόκου Μαρία Τσούτσουβα & Νίκος Καρπούζης
9.15 -9.30

Παρασκευή Φώτη & Ευφροσύνη Μαυρομάτη

 

Οι απόψεις των παιδαγωγών σχετικά με την ευαισθητοποίηση και την αποδοχή της διαφορετικότητας στην προσχολική αγωγή.

 

Αικατερίνη Γρέζιου & Αθανασία Δακοπούλου

 

Τα Σχέδια δράσης ως παράμετρος διαμόρφωσης της αυτοαντίληψης των ενηλίκων εκπαιδευομένων και εργαλείο συμπερίληψης. Η περίπτωση του Σχολείου Δεύτερης Ευκαιρίας Νάουσας.

Ελένη Αντωνίου

 

Παρεμβάσεις συμπερίληψης στην αγωγή σταδιοδρομίας για την Κοινωνικά Ευάλωτη Ομάδα των μαθητών Α.Μ.Ε.Α. με νοητική υστέρηση.

 

Αρετή Γαλάνη

 

Βοηθητικό υλικό για την ορθογραφική και γραμματική ετοιμότητα των τυφλών μαθητών Α΄ και Β΄ τάξης δημοτικού που φοιτούν σε γενικό σχολείο.

 

Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη

 

Από τη συνεργασία στη συμπερίληψη: Το παράδειγμα της Εναλλακτικής Ενισχυτικής Διδασκαλίας στο Μ.Ν.Α.Ε.

 

Αγαπούλα Ευθυμιοπούλου, Γεωργία Ρογάρη & Παναγιώτα Φεγγερού

 

Η συνέχεια της γωνιάς του βιβλίου από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό σχολείο- εκπαιδευτικές πρακτικές συμπερίληψης.

 

Αναστασία Μάγκου & Ελένη Ζέτου

 

Αξιοποίηση της ψηφιακής πλατφόρμας e-me για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση των Κινητικών και Γνωστικών Δεξιοτήτων των μαθητών στο άθλημα της Πετοσφαίρισης στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

9.35-9.50

Δήμητρα Μακρή

 

Ανεστραμμένη τάξη και συμπερίληψη στην εξ αποστάσεως Εκπαίδευση.

Δημήτρης Ζησιμόπουλος & Bασιλική Κωσταρέλη

 

Συνεργατικές Πρακτικές στο Σχολείο της Συμπερίληψης.

Ιωσήφ Φραγκούλης & Μυρτώ Γεωργία Γραμμένου

 

Διερεύνηση των Στάσεων και των Αντιλήψεων των Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την Εκπαίδευση και την Κοινωνική Ένταξη των Παιδιών Προσφύγων.

Άννα Δημητριάδου

 

Κινητές Εφαρμογές για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης Γλώσσας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Αικατερίνη Λαρεντζάκη

 

Επαγγελματική εκπαίδευση και ενδυνάμωση του ρόλου των εκπαιδευτικών για την αποτελεσματική επικοινωνία με τις οικογένειες των μαθητών/τριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Μαρία Καραβίδα & Βασίλειος Παππάς

 

Οι διαφοροποιημένοι διαπολιτισμικοί διδακτικοί σχεδιασμοί ως μέσο της συμπερίληψης στο νηπιαγωγείο.

Αγγελική Μυλωνά

 

Η ενσωμάτωση των μαθητών με προβλήματα ακοής στο πλαίσιο του δημοτικού σχολείου και η ανάπτυξη κοινωνικών σχέσεων μεταξύ αυτών και των συμμαθητών τους.

9.55- 10.10

Ιωάννα Μπακιρτζή

 

Προτάσεις για αλλαγή της ελληνικής εκπαιδευτικής πολιτικής στα πλαίσια της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.

Κατερίνα Καζέλα

 

 

Persona Dolls – Μια μεθοδολογία για την προσέγγιση της Διαφορετικότητας στο Ελληνικό Νηπιαγωγείο.

Λαμπρινή Γκουτρομίχου & Παγώνα Ξανθή Ψαθοπούλου

 

Η αξιοποίηση του μύθου στη συμπερίληψη των παιδιών Ρομά στην εκπαίδευση. Μελέτη περίπτωσης.

Ελένη Κιούση

 

Μια δυναμική τάξη για όλους.

Κωνσταντίνος Μάλαμας & Δήμητρα -Ευτέρπη Σωτηροπούλου

 

Ο θεσμός του Συμβούλου Καθηγητή στα ΕΠΑ.Λ.

Μαρία Κοτσαμπάσογλου & Βασιλική Σιαμαντά

 

«Ανακαλύπτουμε, Ονειρευόμαστε, Σχεδιάζουμε και Πραγματώνουμε μια τάξη αποδοχής: Εφαρμογές στην Προσχολική Εκπαίδευση».

Όλγα Νικολάου

 

Ανάπτυξη εκτελεστικών λειτουργιών στο Δημοτικό Σχολείο.

10.15-10.30

Σεμιτέκος Δημήτριος & Άννα Γεωργακοπούλου

 

«Ενταξιακή – συμπεριληπτική αγωγή και Αειφορία» – “Inclusive education and education towards sustainability and thoroughness”.

Νικόλαος Καμήλος

 

Το μαθητικό ραδιόφωνο « Από τα παιδιά για τα παιδιά» ως μέθοδος και τεχνική στο πλαίσιο της συμπερίληψης.

Παρασκευή Ελευθερίου

 

Μετανάστευση και πολιτικές συμπερίληψης: από την ανοχή στον αποκλεισμό;

Αλεξάνδρα Κούση

 

Χρήση Επαυξητικής και Εναλλακτικής Επικοινωνίας και Υποστηρικτικής Τεχνολογίας σε παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο πλαίσιο της Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης.

Χάρις Ορφανός

 

Διερεύνηση αντιλήψεων και στάσεων για παράγοντες που συμβάλουν στη σχολική αποτυχία, χρήσιμη για την επίτευξη του επαγγελματικού σχολείου της συμπερίληψης.

Όλγα Λιάγκου

 

Πλαίσια Προσχολικής Αγωγής και Συμπερίληψη Παιδιών Μεταναστών: «Δεν υπάρχει πρόβλημα, δε διαφέρουν από τα άλλα παιδιά».

Φίλιππος Παπάζης

 

Το κοινωνικό προφίλ μαθητών με Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος: Εκπαιδευτικές πρακτικές στο γενικό σχολείο.

 

 

10.35-10.50

Μαρία Σταματάκη

 

Συμπεριληπτική Εκπαίδευση: Παίρνοντας τον πλάγιο δρόμο για να φτάσουμε στον κεντρικό (μετάβαση από το σχολείο της επίδοσης στο σχολείο της επίτευξης).

Ιγνάτιος Καράμηνας

 

Συνοδοιπόροι στο ταξίδι της ζωής και της μάθησης: Μια πρόταση επιμορφωτικής δράσης για εκπαιδευτικούς που διδάσκουν σε τάξεις με πρόσφυγες μαθητές.

Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος

 

Η συμπερίληψη των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων σε σχολικές μονάδες της Π.Δ.Ε Δυτικής Μακεδονίας.

Αλέξιος Μαστρογιάννης

 

Οι Τ.Π.Ε υπό τη διαμεσολαβητική, εξισωτική και συμπεριληπτική τους διάσταση. Αμ΄έπος αμ΄έργον.

Ιωάννης Μακρής

 

Εφαρμογή του Teacher Qualification Development Program στα πλαίσια της συμπερίληψης.

Γεωργία Παπαθανασίου

 

Εφαρμογή της μεθοδολογίας των persona dolls σε τάξη Νηπιαγωγείου το σχ. Έτος 2017-18.

Βασιλική Πασχαλιώρη, Ευγενία Βαρρά & Μαρούλα Μαρκουίζου

 

Ένταξη και Συμπερίληψη συναντούν τη Διαφορετικότητα στο ελληνικό σχολείο.

10.55- 11.10

Νικόλαος Σουτόπουλος & Νικόλαος Γεωργίτσης

 

Η πρόκληση της συμπερίληψης του αυτιστικού παιδιού στη σύγχρονη σχολική κοινότητα.

 

Ζωή Κρόκου , Στυλιανή Μάμιδα & Θεώνη Τριανταφυλλίδη

 

Οι επιστημονικές πρακτικές για την εκπαίδευση των μαθητών στις Φυσικές Επιστήμες.

Νικόλαος Μποζίνης

 

Οι θετικές διακρίσεις και η συμπερίληψη στο σχολείο.

 

Σπυρίδων Παπαδάκης

 

Τα υπομοντέλα εσωτερικής και εξωτερικής ανεστραμμένης τάξης (In-class & Out-Class Flipped Learning) και η τεχνολογική υποστήριξή τους στο σχολείο της συμπερίληψης.

Αλεξάνδρα Κουλουμπαρίτση

 

«Μαθητής για μια μέρα» (shadowing): Σε τι βαθμό το αναλυτικό μας πρόγραμμα ανταποκρίνεται στις ανάγκες των υψηλόβαθμων μαθητών;

Ελένη Ρίζου & Ελένη Μουσένα

 

Διδακτικές εφαρμογές της έννοιας του χρόνου στην προσχολική εκπαίδευση.

Γεωργία Ρογάρη & Ευαγγελία Μανούσου

 

Η αξιοποίηση της θεωρίας των Πολλαπλών Ευφυιών για τη διαφοροποιημένη εξ αποστάσεως διδασκαλία χαρισματικών παιδιών.

11.15-11.30

Ιγνάτιος Καράμηνας, Ιωάννης Κουφόπουλος & Φανή Τσιαμπάση

 

Αντιλήψεις εκπαιδευτικών του Δημοτικού Σχολείου για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση.

Στυλιανή Μάμιδα & Θεώνη Τριανταφυλλίδη

 

Οι αντιλήψεις των μαθητών για το φαινόμενο της εξάτμισης.

Γεώργιος Κόσυβας

 

 

Διδακτικές προσεγγίσεις πολυτροπικών Μαθηματικών σε πολυπολιτισμικές τάξεις της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με μαθητές πρόσφυγες/μετανάστες.

Αγγελική Πολίτη, Κώστας Μάλαμας, Δημήτριος Κρητικός & Μαρίνα Κάτσικα

 

«Σερφάρουμε με ασφάλεια στην e-me»: μια εκπαιδευτική δράση από μαθητές/τριες για τη συν- εκπαίδευση όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.

 

Παγώνα Ξανθή Ψαθοπούλου & Μαρία- Άννα Μπαλή

 

Συμπερίληψη στην προσχολική εκπαίδευση μέσω της χρήσης τουρκικών λαϊκών παραμυθιών.

Φωτεινή Ψαθά & Αγγελική Παπαδοπούλου

 

Το θέατρο, η διδασκαλία και η εκμάθηση των ξένων γλωσσών: μια διδακτική προσέγγιση για ένα συμπεριληπτικό σχολείο.

11.30-11.45 Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα


11.45-12.00 ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΔΡΩΝ

2η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 12.00-14.25

Διάρκεια Συνεδρίασης

12.00-14.25

ΑΙΘΟΥΣΑ 1

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 2

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 3

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 4

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 5

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 6

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 7

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

Θεματική Ενότητα Ευάλωτες  Κοινωνικές Ομάδες  & Παιδαγωγική της Συμπερίληψης & Συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας: Συμβουλευτικές Παρεμβάσεις Στρατηγικές, Μέθοδοι & Τεχνικές στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης Ο Ρόλος των Υποστηρικτικών Φορέων και Δομών στην Προαγωγή της Συμπερίληψης &Επαγγελματική Ανάπτυξη  των Εκπαιδευτικών στην Παιδαγωγική της Συμπερίληψης Η Συμβολή των Τεχνών στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης  & Υγεία και Ποιότητα Ζωής Ο Ρόλος των Υποστηρικτικών Φορέων και Δομών στην Προαγωγή της Συμπερίληψης Πρακτικές Συμπερίληψης στην Προσχολική Εκπαίδευση &  στη Δημοτική Εκπαίδευση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση & Πρακτικές Συμπερίληψης
Προεδρείο Μαρία Δερέκα & Παρασκευή Φώτη Ζωή Κρόκου & Μαρία Κελαϊδίτου Ιγνάτιος Καράμηνας & Γιώργος Νικολαΐδης Μαρία Βουβούση & Μαρίνος Παρασκευόπουλος Κώστας Μάλαμας & Κώστας Καφετζόπουλος Δήμητρα Μακρή & Ευστράτιος Μαΐστρέλλης Νίκος Καρπούζης & Γιάννης Κουφόπουλος
12.00-12.15

Τριανταφυλλιά Νικολούδη

 

Η υλοποίηση εργαστηρίων διαπολιτισμικής συμβουλευτικής σε παιδιά της κυρίαρχης ομάδας, στο πλαίσιο της συμπερίληψης παιδιών προσφύγων

Παναγιώτης Κοντογιάννης & Ζωή Κρόκου

 

Απόψεις εκπαιδευτικών για τη διδακτική αξιοποίηση του χιούμορ στο συμπεριληπτικό σχολείο

 

ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Αναγνώριση – Διαχείριση – Υποστήριξη ανηλίκων θυμάτων ενδοοικογενειακής βίας, όπως αυτή μπορεί να εμφανιστεί στο σχολικό πλαίσιο

 

 

 

 

 

 

Γιώργος Νικολαΐδης

 

Κακοποίηση – Παραμέληση παιδιών: Ορισμοί-Τύποι-Μέγεθος του προβλήματος

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαρία Ψαρράκου

 

Αναγνώριση παιδιών θυμάτων Κακοποίησης-Παραμέλησης στο σχολικό πλαίσιο

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Γιώργος Νικολαΐδης

 

Διαχείριση περιστατικών ΚαΠα- Π στο σχολικό πλαίσιο

 

 

 

 

 

 

 

 

Ανθή Βασιλακοπούλου

 

Υποστήριξη παιδιών- θυμάτων ΚαΠα- Π στο σχολικό πλαίσιο

Μαρία Βουβούση

 

Ασχημόπαπο ή Μικρός Κύκνος; Ένας Σχεδιασμός Εκπαιδευτικού Δράματος για το Νηπιαγωγείο

 

Βασίλειος Γεωργιάδης

 

 

Ο ρόλος των Δ.Υ.Ε.Π. στη συμπεριληπτική εκπαίδευση

 

Παγώνα Ξανθή Ψαθοπούλου

 

 

Η συμπερίληψη στην προσχολική εκπαίδευση με έμφαση στα δικαιώματα των παιδιών – διερεύνηση των απόψεων των παιδαγωγών

 

Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος

 

Η αξιοποίηση ενός διαπολιτισμικού διδακτικού σεναρίου στην προσπάθεια συμπερίληψης των ατόμων με ειδικές ανάγκες

 

12.20-12.35

Ασημίνα Ροκκά & Παναγιώτα Αμανατίδου

 

Από τη συνεργασία στη συμπερίληψη: Το παράδειγμα των προσφύγων

 

 

 

Χαράλαμπος Λόντος

 

Εκπαίδευση παιδιών προσφύγων/ μεταναστών στο Γυμνάσιο: Ολιστική εκπαιδευτική προσέγγιση, αναγκαιότητες, δυνατότητες, περιορισμοί

 

Μαρίνος Παρασκευόπουλος, Αγγελική Μπίλια, Πηνελόπη Παρασκευοπούλου & Άννα Παρασκευόπουλου

 

Διαστάσεις του σχολικού εκφοβισμού στο πλαίσιο του σχολείου της συμπερίληψης – Η πρόσληψη των εκπαιδευτικών

Κωνσταντίνος Καφετζόπουλος & Κωνσταντίνος Μάλαμας

 

ΠΕ.Κ.Ε.Σ και συμπερίληψη σε κλάδους εκπαιδευτικών

 

Ηλίας Ανδρόγιαννης

 

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας για μαθητές με αναπηρία όρασης

 

Νικόλαος Καρπούζης

 

Θεωρητικές και εφαρμοσμένες προσεγγίσεις για τα μοντέλα διαχείρισης της πολυπολιτισμικότητας. Η περίπτωση της Ελλάδας

 

12.40- 12.55

Ισμήνη Σακελλαροπούλου

 

Συμπερίληψη και τεχνολογία

 

Μαρία Κορατζοπούλου

 

 

H Εφαρμογή της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας στο πλαίσιο της εκμάθησης της Ελληνικής ως Δεύτερης/ Ξένης γλώσσας σε συνάρτηση με την περίπτωση των αλλόγλωσσων παιδιών με Μαθησιακές Δυσκολίες

 

Ιωσήφ Φραγκούλης, Στέφανος Αρμακόλας & Θεοδώρα Παπαγεωργίου

 

Η αξιοποίηση έργων τέχνης στο πλαίσιο της συμπερίληψης

 

Αθανάσιος Μαλέτσκος & Φώτιος Ζυγούρης

 

Εμπειρίες και προτάσεις από τη λειτουργία Τάξεων Υποδοχής των Ζωνών Εκπαιδευτικής Προτεραιότητας

 

Κυριακούλα Ατταλιώτου

 

2020: Ο θεσμός της Π.ΣΤ-Συνεκπαίδευσης

 

 

Ιωάννης Κουφόπουλος & Γεωργία Μούκα

 

Η χρήση των Τ.Π.Ε για την αποδυνάμωση των κοινωνικών στερεοτύπων και την ενδυνάμωση της συμπερίληψης. Διδακτική παρέμβαση οκτώ ( 8) μαθημάτων, με τη χρήση πολυμεσικού περιβάλλοντος για την άμβλυνση των κοινωνικών στερεοτύπων

13.00-13.15

Διονύσιος Βυθούλκας

 

Δ-ROM-ολογώντας την συμπερίληψη στο 2ο Γυμνάσιο Αγίας Βαρβάρας: Οδηγός καλών πρακτικών

 

 

Ευαγγελία Μάγγου

 

Μία ευχή για την ειρήνη: Ένα παράδειγμα στην αρχαία ελληνική γλώσσα της Γ’ Γυμνασίου

 

Πέτρος Χρήστου

 

Η Αρχιτεκτονική ως Τέχνη και η συμβολή της στην Εκπαίδευση της Συμπερίληψης

 

Ιωάννης Μπουσδούνης

 

Διεπιστημονική συνεργασία στο σχολείο της συμπερίληψης- Ο υποστηρικτικός ρόλος του Κ.Ε.Σ.Υ.

 

Ευθύμιος Γκούμας

 

Χειραπτικά υλικά και διαφοροποίηση της διδασκαλίας των μαθηματικών. Αντιλήψεις των εκπαιδευτικών για τη χρήση τους

 

Ευαγγελία Μανούσου, Βασιλική Παπαδοπούλου & Βασίλης Χαρίτος

 

Η αξιοποίηση βιωματικών μεθόδων στο πλαίσιο μιας έρευνας δράσης για τη συνεχή επιμόρφωση εκπαιδευτικών Ζ.Ε.Π. και Δ.Υ.Ε.Π. στην Ανατολική Αττική

 

 

13.20-13.35

Παρασκευή Φώτη

 

Ένα σχολείο… μια αγκαλιά για όλους

Αρχοντία Μαντζαρίδου

 

Η Διαφοροποίηση της Διδασκαλίας ως αίτημα και σύνθημα στα σχολεία της Συμπερίληψης

 

 

Αγλαΐα Σταμπολτζή, Μαγιούλα Παλαιογιάννη & Σοφία Συρίγου

Γνώσεις και στάσεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης για την αντιμετώπιση του Σακχαρώδη Διαβήτη τύπου 1 στο σχολείο

 

Ελένη Τρίγκα

 

Η συμβολή των Κέντρων Εκπαιδευτικής Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) στην προώθηση της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης

 

Αικατερίνη Καλύβα

 

Διαφοροποίηση της διδασκαλίας γλωσσικού μαθήματος: Διδακτική προσέγγιση της ενότητας «Πολιτείες ντυμένες στα λευκά» Γ’ τάξη (δημοτικό)

Ελένη Μουσένα & Παναγιώτα Λαφαζάνη

 

Προσχολική Αγωγή και Συμπερίληψη- Στάσεις και αντιλήψεις παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας

 

13.40-13.55

Δέσποινα Κωνσταντοπούλου

 

Ο συμβουλευτικός ρόλος του εκπαιδευτικού. Παράγοντας ενδυνάμωσης και αποτελεσματικής επικοινωνίας

 

Ευθυμία Μερτίκα

 

Ο ρόλος του εκπαιδευτικού σ’ ένα «σχολείο για όλους»

 

Ιωάννα Ραμουτσάκη

 

Παιδική Λογοτεχνία, Τέχνη και συμπεριληπτική Παιδαγωγική: Ενδεικτική μελέτη περίπτωσης για την παιδαγωγική διαχείριση πολυπολιτισμικού περιβάλλοντος με αξιοποίηση της μετασχηματίζουσας μάθησης, των τεχνικών παρατήρησης έργων Τέχνης (Artful Thinking και Perkins) και της δυναμικής της ομάδας

Αναστασία Στατήρη & Αγλαΐα Σταμπολτζή

 

Αντιλήψεις εκπαιδευτικών για τα σχολικά ατυχήματα και το ρόλο του σχολικού νοσηλευτή

 

 

Παρασκευή Μπαρμπούτση

 

«Μα κυρία, τα αγόρια δεν κλαίνε»: καταπολεμώντας τα έμφυλα στερεότυπα στο πλαίσιο της τάξης

 

Αθανάσιος Μπότας & Ιωάννα Φλώρου

 

H πρόκληση της σχολικής συμπερίληψης για μαθητές από διαφορετικά πολιτισμικά περιβάλλοντα

 

13.55-14.10

Αριστόδουλος Ραχιώτης

 

Η συνεργασία σχολείου – οικογένειας ως καταλυτικός πυλώνας της υγιούς ανάπτυξης του παιδιού

 

Κωνσταντίνος Μιχαηλίδης

 

Σχεδιασμός για τη συμπερίληψη των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες

 

Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη & Ελένη Λυμπεροπούλου

 

Μαθηματικά για όλους στην Ε΄ Δημοτικού: Από τη Δευτεροβάθμια στην Πρωτοβάθμια

 

Αθανασία Μίχα

 

Η μεθοδολογία της κούκλας Persona doll και η εφαρμογή της στη σχολική τάξη στα πλαίσια της παιδαγωγικής της συμπερίληψης. Βιωματική προσέγγιση

 

Γεώργιος Μητρόπουλος & Γεωργία Μπαβέλη

 

 

Στρατηγικές Διδασκαλίας που ευνοούν την αλληλεπίδραση μεταξύ συνομηλίκων

Λάμπρος Πόλκας

 

Συγκρούσεις και αλληλεπιδράσεις ανάμεσα στη Δύση και την Ανατολή: από το “τότε” στο “σήμερα”

 

14.10-14.25 Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα


14.30-14.45 ΣΥΝΤΟΜΟ ΔΙΑΛΕΙΜΜΑ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

ΕΓΓΡΑΦΗ ΣΥΝΕΔΡΩΝ

3η ΣΥΝΕΔΡΙΑ 14.45-16.55

Διάρκεια Συνεδρίασης

14.45 – 16.55

ΑΙΘΟΥΣΑ 1

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 2

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 3 

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 4

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 5

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 6

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

ΑΙΘΟΥΣΑ 7

Παρακολούθηση

Ερωτήσεις

Θεματική Ενότητα

Συνεργασία Σχολείου- Οικογένειας: Συμβουλευτικές Παρεμβάσεις &

Επαγγελματική Εκπαίδευση και Παιδαγωγική της Συμπερίληψης

& Προγράμματα Σπουδών στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης

Στρατηγικές, Μέθοδοι και Τεχνικές στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης Στρατηγικές, Μέθοδοι και Τεχνικές στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης &  Αριστεία και Συμπερίληψη : Συμβατότητες και Ασυμβατότητες Πρακτικές Συμπερίληψης  στο Γυμνάσιο -Λύκειο

Διαπολιτισμική Εκπαίδευση και Πρακτικές Συμπερίληψης & Επαγγελματική Εκπαίδευση και Παιδαγωγική της Συμπερίληψης

& Προγράμματα Σπουδών στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης

 

Ο Ρόλος της Συμβουλευτικής στο Πλαίσιο της Συμπερίληψης Ο Ρόλος της Ηγεσίας και της Εκπαιδευτικής Πολιτικής στην Προαγωγή της Συμπερίληψης
Προεδρείο Βασιλική Σακκά & Ιγνάτιος Καράμηνας
Νικόλαος Μποζίνης  & Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη Ασβεστάς Αναστάσιος & Μαρία Τσούτσουβα Ιωάννης Κουφόπουλος & Κατερίνα Καζέλα Δήμητρα Μακρή & Κώστας Μάλαμας Παναγιώτης Πυρπυρής & Βελισσάριος Χούσος Φανή Τσιαμπάση & Ερασμία Βασμανόλη
14.45- 15.00

Ξανθίππη Φουλίδη

 

Τρόποι επίτευξης της γονεϊκής εμπλοκής: o ρόλος των Νέων Τεχνολογιών

 

Θεοδώρα Μουρμούρη

 

Διαφορετικότητα στη γενική τάξη-αρχή σχολικής χρονιάς: Πώς διακρίνω, κατατάσσω μαθησιακές ιδιαιτερότητες και σχεδιάζω παρέμβαση με σκοπό την ένταξη στις πρώτες τάξεις

 

ΣΥΜΠΟΣΙΟ

Ιχνηλατώντας τεχνικές συμπερίληψης

 

Αναστάσιος Ασβεστάς

 

Προάγοντας τη συμπερίληψη των μαθητών με δυσκολίες στη μάθηση με τη χρήση των Τ.Π.Ε.: Η περίπτωση του ερευνητικού έργου iRead σε σχολικές μονάδες της Γ΄ Αθήνας

 

 

 

 

 

Μαρία Δερέκα

 

Πρώιμη ανίχνευση δυσλεξίας στο νηπιαγωγείο

 

 

 

 

Μαρία Κελαϊδίτου

 

Η Αειφορική Συμφωνία στον σχολικό χώρο: Γύρω γύρω όλοι και στη μέση το ευ ζην

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ζωή Κρόκου

 

Ικανοί αναγνώστες vs ανεπαρκείς αναγνώστες: Χαρακτηριστικά και διδακτικές τεχνικές ενίσχυσης της αναγνωστικής ικανότητας

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Μαρία Τσούτσουβα

 

Η ψηφιακή αφήγηση ως «εργαλείο» συμπερίληψης

 

Μαρία Σταματάκη

 

Η συμβολή της Δημιουργικής Γραφής στην εφαρμογή συμπεριληπτικών παιδαγωγικών αρχών στην πράξη της διδασκαλίας

 

Κωνσταντίνος Παπαχρήστος

 

Εκπαιδευτική πολιτική για την ένταξη των προσφύγων/μεταναστών μαθητών (2015-2019) στο πλαίσιο των συμπεριληπτικών προσεγγίσεων: Διαπιστώσεις, προβληματισμοί και προτάσεις

 

Ελένη Αντωνίου

 

 

Η ψυχική ανθεκτικότητα των εφήβων και ο ρόλος της συμβουλευτικής

 

Αλεξάνδρα Κούση

 

 

Ο ρόλος της Ηγεσίας στην ανάπτυξη και την προώθηση Πρακτικών Συμπεριληπτικής Εκπαίδευσης στο Σύγχρονο σχολείο

 

15.05-15.20

Αθανασία Χρονοπούλου &

Ιωάννης Σολάρης

 

Συνεργασία Σχολείου-Οικογένειας: δημιουργία ενός νέου θεσμού

 

Ελένη Παπαμιχαλάκη

 

Η συμβολή της κοινωνικής-συναισθηματικής μάθησης στην ανάπτυξη της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης

 

Χριστίνα Αραμπατζή

 

Πρακτικές συμπερίληψης στην εκπαίδευση παιδιών προσφύγων στο Γυμνάσιο και στο Λύκειο. Ο ρόλος του θετικού σχολικού κλίματος

 

Κωνσταντίνος Παπαχρήστος & Παρασκευή Παγώνη

 

Ρατσισμός ξενοφοβία, στερεότυπα, προκατάληψη και σχολική βία /εκφοβισμός. Μέτρα και παρεμβάσεις

 

Δημήτρης Γαϊτάνης

 

Αμερόληπτη συμβουλευτική σταδιοδρομίας, προσβάσιμη σε όλους. Εργαλεία δεοντολογίας και διαφάνειας προσόντων του Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π.

 

 Φωτεινή Κοντοπούλου , Αλεξάνδρα Χαΐδη & Βαΐα Μαγκούτα

 

Τα εμπόδια που συναντούν οι εκπαιδευτικοί στην εφαρμογή της συμπερίληψης και ο ρόλος του διευθυντή / Προϊσταμένου στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση

15.25- 15.40

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Ευριπίδης Δημουλάς, Έλλη Βέλλιου &  Στυλιανή Θηβαίου

 

Έλεγχος επιθετικότητας , κατά φύλο και ηλικία, στο σχολείο χρήσιμος στη συμβουλευτική παρέμβαση στο πλαίσιο συνεργασίας σχολείου και οικογένειας

Νικόλαος Μποζίνης  & Μαγδαληνή Κοκκαλιάρη

 

Εφικτή συμπερίληψη και εσωτερικός κανονισμός λειτουργίας της σχολικής μονάδας

 

Κώστας Θεριανός

 

Σχολικός κανονισμός. Ιστορικές – Συγκριτικές θεωρήσεις

 

Μαρία Πρατσίνη

 

Η συμπεριληπτική και διαπολιτισμική διάσταση των καινοτόμων προγραμμάτων- Role Models: ένα παράδειγμα δράσης και παρέμβασης

 

Στυλιανή Ζαμπετάκη

 

Ο ρόλος της Συμβουλευτικής στο πλαίσιο της Συμπερίληψης

 

Πέννυ Κριλή

 

 

Απόψεις Εκπαιδευτικών για τον Ρόλο της Ηγεσίας στην Προαγωγή της Συμπερίληψης

 

15.45- 16.00

Κωνσταντίνος Δημουλάς, Ευριπίδης Δημουλάς, Έλλη Βέλλιου & Στυλιανή Θηβαίου

 

Διαχρονική εξέταση συναισθηματικής έκφρασης χρήσιμη στη συμβουλευτική παρέμβαση στο πλαίσιο συνεργασίας σχολείου και οικογένειας

 

Άγγελος Σούλας

 

Διδασκαλία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην εκπαίδευση: Απόψεις εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης

 

Σταματία Πασχαλιώρη, Αναστασία Κλημεντιώτη & Ιάκωβος  Βαφειάδης

 

Όμιλος «Δεξιότητες επικοινωνίας»: Μια προσπάθεια προσέγγισης του σχολείου συμπερίληψης

 

Θεοδώρα Τσιμπούρη

 

Ένα διαπολιτισμικό σχέδιο μαθήματος στην Ιστορία της Μουσικής

 

Μαρία Κουλού & Νικολέττα Κουλού

 

Η σχολική και κοινωνική ενσωμάτωση των κωφών παιδιών. Ο ρόλος του σχολικού και κοινωνικού περιβάλλοντος

 

Αικατερίνη Λαρεντζάκη

 

 

Μετασχηματίζοντας τη σχολική ηγεσία σε συμπεριληπτική ηγεσία: Σύγχρονες προκλήσεις, μορφές ηγεσίας και κοινωνική δικαιοσύνη

 

16.05-16.20

Δημήτριος Κοτσιφάκος

 

Η εργαστηριακή κατανομή των μαθητών στην Επαγγελματική Εκπαίδευση και Κατάρτιση ως μελέτη και εφαρμογή της παιδαγωγικής της συμπερίληψης

 

Ανανίας Τοζακίδης

 

Από την εικόνα στον λόγο. Οι εικαστικές τέχνες ως αφορμή δημιουργικής γραφής για μαθητές με Μαθησιακές Δυσκολίες

 

 

Παναγιώτης Πεφάνης

 

Η παγκόσμια γλώσσα των φυσικών επιστημών ως εκπαιδευτικό εργαλείο συμπερίληψης

 

Δημοσθένης Χατζηλέλεκας

 

Η Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης ή Ξένης Γλώσσας εξ αποστάσεως σε Τάξεις Μαθητών-Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.-Ζ.Ε.Π.)

 

 

Μιχαήλ Μαγειρίας

 

Απόψεις μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες για τη συμβουλευτική ως μέσο υποστήριξης στη διαχείριση των προβλημάτων τους

 

Αντωνία Πατσάη , Ζανέττα Πατσάη & Ελένη Μαγαλιού

 

Διοίκηση Σχολικών Μονάδων και προώθηση της συμπερίληψης σε μαθητές με εκπαιδευτικές ανάγκες και αναπηρίες: Καλές πρακτικές εφαρμογής

 

16.25-16.40

Βασίλειος Κωτούλας

 

Η διασφάλιση ομαλών μεταβάσεων ως βασική συμπεριληπτική πρακτική

Μιχαήλ Φιλιόγλου & Νικόλαος Τζιμόπουλος

 

Οδηγός Επιβίωσης Ψηφιακών Μεταναστών

 

Ιωάννα – Σταματίνα Παναγιωτακοπούλου & Άρτεμις Γιώτσα

 

Χαρισματικότητα και Συνεκπαίδευση στην πρώτη σχολική ηλικία

 

Ιωάννα Ραμουτσάκη & Σωτηρία Μαρτίνου

 

Παιδική –εφηβική Λογοτεχνία, στο πλαίσιο της Μετάβασης και της Συμπερίληψης: Διδακτικός σχεδιασμός για τους Ελεύθερους Πολιορκημένους του Διονύσιου Σολωμού, με αφορμή την Επέτειο των 200 χρόνων από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης του 182Ι

Γεώργιος Καδιγιαννόπουλος

 

Το Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών και τα σχολικά εγχειρίδια του μαθήματος της Οικιακής Οικονομίας ως μοχλός της συμπερίληψης στο Γυμνάσιο

 

Μαρούλα Παπαευσταθίου

 

Η Συναισθηματική Νοημοσύνη στο Σχολείο της «Συμπερίληψης»

 

 

Φανή Τσιαμπάση & Κωνσταντίνος Κωτσιαρίδης

 

Η σχολική ηγεσία ως παράγοντας διαμόρφωσης ενός Σχολείου για Όλους

 

16.40- 16.55 Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα

Συζήτηση

Συμπεράσματα

Συζήτηση Συμπεράσματα Συζήτηση Συμπεράσματα

 

17.00-17.30 Αποτίμηση Εργασιών Συνεδρίου
Προεδρείο Μαρία Κελαϊδίτου – Ιωάννης Κουφόπουλος
17.00-17.30

Ευσταθία Παπαγεωργίου, Πρόεδρος της Επιστημονικής Επιτροπής του Συνεδρίου

Ιγνάτιος Καράμηνας, Πρόεδρος της Οργανωτικής Επιτροπής του Συνεδρίου

17.30                                                                                         Λήξη Εργασιών Συνεδρίου